morotssoppan.

Igår gjorde jag morotssoppa. Den är hur god som helst och dessutom lätt som en plätt att laga.
Det här behöver du:
- Morötter
- Potatis
- Gullök
- Matlagningsgrädde
- Mjölk
- Grönsaksbuljong
Börja med att koka upp vatten och tillsätt buljongtärningarna. En tärning per halvliter ska det vara. Skala och hacka löken och fräs den i ett par minuter. Skala och skär morötterna och potatisen i tärningar och lägg allt i det kokande vattnet. Låt koka sisådär 20 minuter, eller tills grönsakerna och potatisen blivit mjuka helt enkelt.
Tillsätt matlagningsgrädde och mjölk.
Krydda! Denna gången använde jag förutom salt och svartpeppar även oregano och franska örter. Namnam.
Mixa soppan slät!
Klart!

Kommentarer
Postat av: Moa

gud vilket bra recept, det måste jag pröva ;)



jag fick sluta tidigare så jag kunde vaccinera mig så har jobbat lite idag ändå ;) haha



ska ni på lönningspilsen? :)



KRAM

2010-11-09 @ 18:39:51
URL: http://moaengstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dn blir jättegod med lite strimlad(klippta) baconbitar i.KRAM

2010-11-09 @ 22:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0